Friday, December 7, 2012

Tutorial Lagu Blog ^^

Hello ! Saya baru balik dari Terengganu mehhh , phewww best lah juga :D . Well , kejap lagi saya update eh pasal Terengganu ;) . Now nak update pasal tutorial lagu blog macam saya punya blog . Ada yang suruh buat , haha . Entah apa-apa jaaa . Firstly saya nak credits kepada junior saya sebab dia yang ajar saya semua ini , then baru saya tahu :D . Thanks nahh Zaty Comel :* . Okay firstly , mesti lah kena pergi ke SCM punya website :D . Dah pergi sana , dia akan bagi steps untuk buat music player anda itu ;) .


Ikut steps ;)
So ikut jaaaa , pilih colour , url lagu (cari dekat youtube ja lagu yang anda mahu itu) , edit settings anda , dah habis click done kan ? Okay copy code yang dia bagi tuh okay !


Copy code (: 
Now pergi dekat design blog anda , click layout . Okay now , add gadgets , pilih gadget yang HTML/JavaScript okay :) .

Pilih HTML/JavaScript :)
Paste code yang dia bagi tadi tuh , yang anda dah copy itu dekat gadget baru tuh ;) . Okay title tak diperlukan , then save !


Paste code then save :D !
Jangan lupa save arrangement juga ! Hehehe , gadget tuh anda letak jaa dekat bawah blog ;) . See done ! Saya harap tutorial lah sangat saya ini membantu anda :D

No comments:

Post a Comment